GDPR

Når du tilmelder dig MinRefusion, vil du blive bedt om at acceptere vores databeskyttelsesaftale i overensstemmelse med EUs persondataforordning (GDPR). Vi forstår vigtigheden af at beskytte dine personlige oplysninger, og derfor giver vi dig mulighed for at downloade den underskrevne aftale fra MinRefusion når som helst via dette link (du skal være logget ind).

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores GDPR-ansvarlige på email gdpr@nem-hr.dk.

GDPR forhold på MinRefusion

GDPR, også kendt som General Data Protection Regulation, blev implementeret den 25. maj 2018 som en omfattende persondatalovgivning i Europa. Formålet med denne lovgivning er at styrke beskyttelsen af EU-borgernes rettigheder på internettet og sikre, at almindelige mennesker har kontrol over deres persondata. GDPR giver dig retten til at anmode om indsigt i de data, virksomheder opbevarer om dig, samt retten til at anmode om sletning af disse data.

Vi på MinRefusion.dk har en stærk forpligtelse til at hjælpe vores kunder med at overholde EU-lovgivningen. Vi stræber efter at gøre det nemt og problemfrit for dig at sikre, at dine personlige oplysninger behandles i overensstemmelse med GDPR-kravene.

Ved at implementere GDPR og give dig mulighed for at tilgå og styre dine data, ønsker vi at skabe tillid og tryghed hos vores brugere. Din datasikkerhed er vores højeste prioritet, og vi er dedikerede til at opretholde de højeste standarder for databeskyttelse.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker yderligere information om vores databeskyttelsesaftale og GDPR-overholdelse, er du velkommen til at kontakte os. Vi er her for at hjælpe dig og sikre, at din oplevelse med MinRefusion er både sikker og fortrolig.

MinRefusion data omfattet af GDPR lovgivning

Data der betragtes som omfattet af lovgivningen i MinRefusion-portalen er primært medarbejderdata. Følgende felter er i øjeblikket tilgængelige og omfattet af lovgivningen:

Medarbejderdata

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon
  • Mobiltelefon
  • Email
  • Dokumentation
  • Ansættelsesdato
  • Lønudvikling
  • Kurser og videreuddannelse
  • Fraværsperioder og årsager
  • Fratrædelsesdato

Kontaktperson

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon
  • Mobiltelefon
  • Email

Sletning & anonymisering af data

Datasikkerhed og dataudveksling

I henhold til lovgivningen har vi mulighed for enten at slette data, der kan identificere en privatperson, eller anonymisere de pågældende data. Vi har valgt at anonymisere.

Dette indebærer, at når der forekommer en anmodning om data eller efter et angivet tidsinterval, anonymisere de pågældende data ved at overskrive dem med enten ordet “anonymiseret” eller tallet “0” alt efter typen af dataenhed.

Som udgangspunkt vil data automatisk blive overskrevet, når der ikke længere er et relevant grundlag for at beholde dem. Dog har vi valgt at opbevare medarbejderdata i  3 år og kontaktpersondata i 5 år for at kunne imødekomme ønsker fra datamyndighederne om samarbejde omkring sagsbehandling.

Ved at anvende anonymisering og opretholde en bestemt opbevaringsperiode bestræber vi os på at sikre, at dine personlige data er beskyttet og i overensstemmelse med lovgivningens krav. Vi prioriterer gennemsigtighed og ansvarlighed i vores behandling af data og samarbejder gerne med de relevante datamyndigheder for at opfylde deres krav og sikre en korrekt sagsbehandling.

Læs mere om vores GDPR forhold i vores privatlivspolitik og mere om vores forholdsregler om datasikkerhed i vores sektion om data.

Sådan sletter / anonymiserer du data i MinRefusion

Hvis der er krav om sletning af persondata, bedes du kontakte MinRefusion pr. e-mail for at fremsætte din anmodning. Du kan finde yderligere oplysninger om vores håndtering af persondata i vores privatlivspolitik.

Udover at sikre overskrivning/anonymisering af data, har MinRefusion også en forpligtelse til at anmode om sletning hos eventuelle samarbejdspartnere, hvor dataene måtte være gemt. Dette kan eksempelvis omfatte en medarbejders e-mail i forbindelse med marketingtiltag eller lignende.

Det er vigtigt at huske, at data, der ligger lokalt hos jer selv eller hos andre systemleverandører end MinRefusion, og hvor forbindelsen ikke er etableret af MinRefusion, ikke er omfattet af ovenstående. Det er jeres eget ansvar at sikre overholdelse af gældende lovgivning i sådanne tilfælde.

Vi ønsker at understrege, at vi tager beskyttelse af persondata alvorligt, og vi er forpligtede til at samarbejde med dig for at sikre overholdelse af dine rettigheder og sikkerheden omkring dine data. Hvis du har spørgsmål eller ønsker yderligere information om vores sletteproces eller ansvarsfordeling, er du velkommen til at kontakte os. Vi er her for at bistå dig og sikre, at dine persondata behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning og bedste praksis.

Partnere og underleverandører

For at sikre levering af MinRefusions omfattende tjenester og ydelser samarbejder vi med flere forskellige softwareleverandører. Disse leverandører kan få adgang til dine personlige oplysninger i forbindelse med din registrering på MinRefusion. Vores udvælgelse af underleverandører er baseret på deres evne til at levere nødvendige tjenester, der er afgørende for at opfylde den aftale, vi indgår, når du registrerer dig. 

Vores leverandører spiller forskellige roller i leveringen af vores tjeneste. Nogle er ansvarlige for hosting og infrastruktur, som er afgørende for at sikre en stabil og sikker drift af vores platform. Andre leverandører specialiserer sig i krypteringsteknologi og sikkerhedsløsninger, der beskytter dine data under transmission og opbevaring. Der er også underleverandører, der håndterer betalingstransaktioner for at sikre sikre og fortrolige transaktioner.

Vi værdsætter dit privatliv og sikkerheden omkring dine data, og derfor sørger vi for løbende opdateringer af vores liste over underleverandører.

UnderleverandørServerlokation til behandling af persondataFormål med databehandling
3 BusinessDanmarkKommunikation
AUBDanmarkRefusion
Barsel.dkDanmarkRefusion
CalendlyUSA - European Commission Standard Contractual Clauses (SCC)Mødebooking
CuranetDanmarkHosting
DA BarselsfondDanmarkRefusion
DDD BarselsfondDanmarkRefusion
DOFK BarselsfondDanmarkRefusion
e-BoksDanmarkDokumentation
E-conomicDanmarkRegnskab
FarpayDanmarkBetalingsløsning
GetAcceptEEA TerritorieSignering
GoogleDanmarkMarkedsføring og statistik
GoogleDanmarkStatistik og udvikling
GRAKOM BarselsfondDanmarkRefusion
HubspotEEA TerritorieCRM
Industriens BarselsfondDanmarkRefusion
KraCon ApSDanmarkHosting
MicrosoftEEA TerritorieE-mail service
MicrosoftEEA TerritorieMarkedsføring
Microsoft TeamsEEA TerritorieKommunikation
Nem HR DagpengesystemDanmarkKunde- og opgaveregistrering
NemRefusionDanmarkRefusion
NetsDanmarkBetalingsløsning
One.comEEA TerritorieHosting
Ortto (Autopilot)EEA TerritorieE-mail service
SKSDanmarkRefusion
Sproom Solutions A/SDanmarkBetalingsløsning
TEKNIQ BarselsfondDanmarkRefusion
Twilio (Sendgrid)EEA TerritorieE-mail service
Udbetaling DanmarkDanmarkRefusion
VITASDanmarkDokumentation
VoksenUddannelse.dkDanmarkRefusion

Book en demo hos vores team

Hør mere om Automatisk Refusion

Udfyld formularen for at komme i gang.

Demo/Introduktion antal ansatte screening