MinRefusion by Nem HR

MinRefusion er et enkelt og fleksibelt værktøj med store muligheder for tilpasning og hurtig integration til løn- og tidsregistreringssystemer. MinRefusion er udviklet og drevet af Nem HR ApS. Gennem Nem HR er MinRefusion godkendt leverandør til NemRefusion, som håndterer indberetninger fra arbejdsgivere og selvstændige.

Vores mission

Vi brænder for at gøre det lettere for organisationer at hente refusioner. Det skal være hurtigt, nemt og sikkert. Vi er meget stolte af, at MinRefusion er den eneste portal der kan løfte denne besværlige byrde og give mennesker, der håndterer refusioner til daglig mere frihed til det, der giver mest værdig for dem selv og deres organisation.

Vores historie

En digital idé

Nem HR ApS står bag MinRefusion. Vores historie begynder tilbage i 2006, hvor direktøren Martin Rasmussen startede NemVEU. Dengang beskæftigede vi os kun med VEU-godtgørelse, som er refusionen, man får i forbindelse med et AMU-kursus. Vi så, hvordan denne manuelle og analoge proces med papirformater og fejlfyldte skemaer kostede alle de store organisationer mange penge i tabt refusion.

Vi løftede opgaven ved at digitalisere processen, og snart derefter spurgte kunderne, om vi kunne hjælpe med sygedagpenge og barsel, hvilket vi ikke var muligt for os rent administrativt på dette tidspunkt.

Da staten selv digitaliserede sin VEU-løsning i 2011 med EfterUddannelse.dk, faldt hele forretningsgrundlaget for NemVEU mere eller mindre til jorden.

Sygdom og barsel er vejen frem

Staten fortsatte sin digitalisering med det nye projekt NemRefusion, og ovenpå succesen med NemVEU så Martin Rasmussen mulighederne i at administrere sygdom og barsel, som tidligere var efterspurgt af vores kunder, men ikke var muligt.

Med NemRefusion åbnede adgangen til digital håndtering af sygdom og barsel. Derfor dannede Martin Nem HR ApS i 2011, som vi har gjort til den virksomhed, vi er i dag.

I begyndelsen varetog Nem HR to primære opgaver; at søge sygedagpenge og barsel. Senere er mange flere typer refusioner kommet til, og i dag søger Nem HR næsten alle offentlige refusioner på vegne af vores kunder.

MinRefusion bliver til

I de tidlige Nem HR dage begyndte vi med en meget simpel database, der kunne holde styr på vores kunders deadlines. Det samme system har vi brugt 12 år på at udvikle og finpudse, så vi den dag i dag kan administrere flere tusind fravær.

I 2022 startede den del af historien som er Nem HR’s nye lille diamant: MinRefusion.

MinRefusion er i dag fuldt integreret i mange løn- og timeregistreringssystemer, som en kompakt og digitaliseret refusionspakke til de større virksomheder, der har behov for at optimere deres omgang med store mængder fraværsdata.

Det betyder, at alle refusioner nu er sat på fuldstændig autopilot, hvilket frigiver ressourcer i både HR og økonomiafdelinger landet over. MinRefusion er det første og eneste system af sin slags, som gør det muligt at automatisere refusion på tværs af de mange systemer, der findes i de danske virksomheder.

Nem HR har siden begyndelsen været førende indenfor sit fag. Som eksperter har vi fokuseret på at hjælpe de mindre virksomheder og selvstændige med at hente refusioner og håndtere deres HR opgaver. På baggrund af vores perfektionerede ekspertise, mener vi selv at kunne kalde os Danmarksmestre i refusion.

Med MinRefusion er vi klar til det næste store kapitel.

Book en demo hos vores team

Hør mere om Automatisk Refusion

Udfyld formularen for at komme i gang.

Demo/Introduktion antal ansatte screening